Zadania wydziału:

  1. Organizacja obsługi administracyjno – gospodarczej Starostwa,
  2. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
  3. Nadzór nad kancelarią ogólną i kontrola obiegu dokumentów i pism w Starostwie,
  4. Zapewnienie warunków bhp i ppoż. w Starostwie,
  5. Organizacja obsługi interesantów w zakresie skarg i wniosków,
  6. Prowadzenie archiwum zakładowego,
  7. Prowadzenie archiwum akt osobowych,
  8. Planowanie i realizacja niezbędnych dla Starostwa inwestycji i remontów,
  9. Zaopatrywanie Starostwa w materiały biurowe, sprzęt biurowy i inne,
  10. Gospodarka taborem samochodowym,
  11. Utrzymanie porządku i czystości w budynku oraz jego ochrona,
  12. Koordynacja kontroli wykonywania przez organy zespolonej administracji powiatowej zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych,
  13. Sprawy kadrowe i płacowe pracowników Starostwa,
  14. Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Powiatowego Biura Geodezji, Kartografii i Katastru na podstawie zawartych porozumień,
  15. Prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym i szkoleniami pracowników Starostwa,
  16. Prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych,
  17. Zarządzanie siecią telekomunikacyjną i informatyczną Starostwa Powiatowego,
  18. Nadzór, koordynacja i weryfikacja danych umieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych powiatu,
  19. Przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji Powiatu Średzkiego,
  20. Prowadzenie gospodarki remontowej w odniesieniu do nieruchomości znajdujących się w zasobie Powiatu Średzkiego i w zasobie Skarbu Państwa,
  21. Koordynacja spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu.