Zadania wydziału:
- Organizacja obsługi administracyjno – gospodarczej Starostwa,
- Prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
- Nadzór nad kancelarią ogólną i kontrola obiegu dokumentów i pism w Starostwie,
- Zapewnienie warunków bhp i ppoż. w Starostwie,
- Organizacja obsługi interesantów w zakresie skarg i wniosków,
- Prowadzenie archiwum zakładowego,
- Prowadzenie archiwum akt osobowych,
- Planowanie i realizacja niezbędnych dla Starostwa inwestycji i remontów,
- Zaopatrywanie Starostwa w materiały biurowe, sprzęt biurowy i inne,
- Gospodarka taborem samochodowym,
- Utrzymanie porządku i czystości w budynku oraz jego ochrona,
- Koordynacja kontroli wykonywania przez organy zespolonej administracji powiatowej zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych,
- Sprawy kadrowe i płacowe pracowników Starostwa,
- Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Powiatowego Biura Geodezji, Kartografii i Katastru na podstawie zawartych porozumień,
- Prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym i szkoleniami pracowników Starostwa,
- Prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych,
- Zarządzanie siecią telekomunikacyjną i informatyczną Starostwa Powiatowego,
- Nadzór, koordynacja i weryfikacja danych umieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych powiatu,
- Przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji Powiatu Średzkiego,
- Prowadzenie gospodarki remontowej w odniesieniu do nieruchomości znajdujących się w zasobie Powiatu Średzkiego i w zasobie Skarbu Państwa,
- Koordynacja spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu.