Zadania wydziału:
- Prowadzenie Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
a) obsługa klienta – sprzedaż map (ewidencyjnych, zasadniczych, topograficznych)do celów opiniodawczych, udostępnianie skróconych wypisów z rejestru gruntów i budynków, udzielanie informacji o numerach ewidencyjnych działek,
b) obsługa geodety- przygotowywanie materiałów wyjściowych do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych, wykonywanie reprodukcji do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych,
c) ochrona znaków geodezyjnych (osnowa),
d) kontrola opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
e) przyjmowanie materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
f) rozkompletowywanie materiałów na zasobu,
g) wyłączenia materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
h) rozliczenia prac( naliczenia zgodne z rozporządzaniem w sprawie opłat). - Ewidencja gruntów i budynków:
a) prowadzenie rejestru gruntów, budynków i lokali,
b) prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
c) prowadzenie punktu informacyjnego do zakładania i ujawniania praw jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych w księgach wieczystych,
d) udostępnianie danych rzeczoznawcom majątkowym(akty notarialne, wyciągi z operatów szacunkowych),
e) nanoszenie aktów notarialnych, zawiadomień z ksiąg wieczystych, postanowień sądu, decyzji administracyjnych oraz aktów normatywnych,
f) nanoszenie wykazów zmian danych ewidencyjnych dotyczących opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
g) rejestrowanie dowodów zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków,
h) udzielanie odpowiedzi na wpływające pisma-zapytania dotyczące właścicieli nieruchomości,
i) udzielanie informacji (dotyczy powierzchni działek ewidencyjnych, byłych właścicieli nieruchomości, zapisów w rejestrze gruntów i budynków wg stanu na dzień),
j) wyjaśnianie rozbieżności pomiędzy egib a działem I i II księgi wieczystej),
k) wykonywanie wypisów z rejestru gruntów i budynków,
l) wykonywanie wypisów i wyrysów z rejestru gruntów i budynków,
m) przygotowywanie decyzji o aktualizacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
n) prowadzenie postępowań administracyjnych do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,
o) wykonywanie zestawień i wykazów dotyczących ewidencji gruntów i budynków,
p) rozliczanie zamówień(zgodnie z rozporządzeniem w sprawie opłat). - Zadania w zakresie mapy numerycznej i informatyzacji:
a) prowadzenie numerycznej mapy (ewidencyjnej, zasadniczej),
b) prowadzenie państwowego rejestru granic (prg),
c) informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
d) rejestrowanie zgłoszeń internetowych,
e) obsługa stanowiska IPE (Integracyjna Platforma Elektroniczna),
f) wydawanie baz w SWDE(System Wymiany Danych Ewidencyjnych),
g) rezerwowanie numerów punktów granicznych i działek po podziale nieruchomości,
h) integracja baz danych ewidencji gruntów i budynków(część opisowa z częścią graficzną),
i) prowadzenie GEOPORTALU,
j) współpraca z autorami oprogramowań w zakresie ich aktualizacji. - Prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.