Zadania wydziału:
- Obsługa kancelaryjno-biurowa w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady, a w szczególności sesji, komisji stałych i doraźnych oraz zespołów kontrolnych,
- Prowadzenie rejestru wniosków komisji rady oraz interpretacji i zapytań radnych prowadzenie rejestru podjętych uchwał rady,
- Obsługa kancelaryjno – biurowa zarządu powiatu,
- Prowadzenie rejestru podjętych uchwał zarządu powiatu,
- Prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego ustanawianych przez powiat oraz kompletowanie, prowadzenie i udostępnianie zbioru aktów normatywnych obywatelom,
- Przekazywanie uchwał Rady i Zarządu organom nadzoru,
- Przekazywanie do realizacji wniosków Komisji, interpelacji, zapytań i wniosków radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- Udzielanie radnym pomocy w wypełnianiu obowiązków radnego,
- Wykonywanie zadań z zakresu ochrony praw radnego,
- Wykonywanie wyznaczonych zadań przy organizacji referendum,
- Organizacja obsługi dyżurów Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczących oraz radnych,
- Współdziałanie z Wydziałem Inwestycji, Zamówień Publicznych i Organizacji Urzędu w wykonywaniu zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, organów samorządu terytorialnego oraz Prezydenta RP w zakresie ustalonym ordynacją wyborczą i innymi ustawami,
- Wykonywanie zadań związanych ze współdziałaniem Rady i jej organów, z organami administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjami społecznymi i politycznymi,
- Sporządzanie zestawień do wypłaty diet radnych,
- Osługa Rady Powiatowej Dolnośląskiej Izby Rolniczej w Środzie Śląskiej,
- Przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych i członków zarządu,
- Przyjmowanie oświadczeń majątkowych kierowników jednostek organizacyjnych powiatu i osób wydających decyzje administracyjne.