Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru (GKK)
22-10-2015
Pracownicy wydziału:
Geodeta Powiatowy
Igor Amrozik - tel. 71 396 89 23, pok. nr 102/20
Kierownik / narady koordynacyjne
Marek Łukaszek - tel. 71 396 89 35, pok. nr 103
Sekretariat
Magdalena Boczoń, Magdalena Lewandrowska - tel. 71 396 89 47, pok. nr 104
Mapa numeryczna
Anna Pankiewicz, Anna Langner - tel. 71 396 89 46, pok. nr 102/21
Ewidencja gruntów i budynków
Grażyna Ostrówka, Łucja Markowska - tel. 71 396 89 24, pok. nr 102/22 ewidencja~@~powiat~-~sredzki~.~pl
Ośrodek dokumentacji geodezyjnej
Julian Baraniecki, Marzena Śnieżek, Dagmara Kozłowska - tel. 71 396 89 25, pok. nr 102 osrodek~@~powiat~-~sredzki~.~pl
Zamówienia publiczne
Aleksandra Lizak - tel. 71 396 89 28, pok. nr 102/24 osrodek~@~powiat~-~sredzki~.~pl
Obsługa Geodetów
Joanna Mazur-Susłowicz - tel. 71 396 89 35, pok. 103
Weryfikacja operatów
Krzysztof Szpilewski - tel. 71 396 89 35, pok. 103
Postępowanie administracyjne
Jolanta Kiełbasa - tel. 71 396 89 25, pok 102/24
Zadania wydziału:
1. Prowadzenie Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
- obsługa klienta – sprzedaż map (ewidencyjnych, zasadniczych, topograficznych)do celów opiniodawczych, udostępnianie skróconych wypisów z rejestru gruntów i budynków, udzielanie informacji o numerach ewidencyjnych działek,
- obsługa geodety- przygotowywanie materiałów wyjściowych do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych, wykonywanie reprodukcji do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych,
- ochrona znaków geodezyjnych (osnowa),
- kontrola opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
- przyjmowanie materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- rozkompletowywanie materiałów na zasobu,
- wyłączenia materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- rozliczenia prac( naliczenia zgodne z rozporządzaniem w sprawie opłat).
2. Ewidencja gruntów i budynków:
- prowadzenie rejestru gruntów, budynków i lokali,
- prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
- prowadzenie punktu informacyjnego do zakładania i ujawniania praw jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych w księgach wieczystych,
- udostępnianie danych rzeczoznawcom majątkowym(akty notarialne, wyciągi z operatów szacunkowych),
- nanoszenie aktów notarialnych, zawiadomień z ksiąg wieczystych, postanowień sądu, decyzji administracyjnych oraz aktów normatywnych,
- nanoszenie wykazów zmian danych ewidencyjnych dotyczących opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
- rejestrowanie dowodów zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków
- udzielanie odpowiedzi na wpływające pisma-zapytania dotyczące właścicieli nieruchomości,
- udzielanie informacji ( dotyczy powierzchni działek ewidencyjnych, byłych właścicieli nieruchomości, zapisów w rejestrze gruntów i budynków wg stanu na dzień…,
- wyjaśnianie rozbieżności pomiędzy egib a działem I i II księgi wieczystej),
- wykonywanie wypisów z rejestru gruntów i budynków,
- wykonywanie wypisów i wyrysów z rejestru gruntów i budynków,
- przygotowywanie decyzji o aktualizacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- prowadzenie postępowań administracyjnych do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,
- wykonywanie zestawień i wykazów dotyczących ewidencji gruntów i budynków,
- rozliczanie zamówień(zgodnie z rozporządzeniem w sprawie opłat).
3. Zadania w zakresie mapy numerycznej i informatyzacji:
- prowadzenie numerycznej mapy (ewidencyjnej, zasadniczej),
- prowadzenie państwowego rejestru granic (prg),
- informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- rejestrowanie zgłoszeń internetowych,
- obsługa stanowiska IPE (Integracyjna Platforma Elektroniczna),
- wydawanie baz w SWDE(System Wymiany Danych Ewidencyjnych),
- rezerwowanie numerów punktów granicznych i działek po podziale nieruchomości,
- integracja baz danych ewidencji gruntów i budynków(część opisowa z częścią graficzną),
- prowadzenie GEOPORTALU,
- współpraca z autorami oprogramowań w zakresie ich aktualizacji.
4. Prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.