Logo: Powiat Średzki Powiat Średzki

Logo: Głuchoniemi Logo: BIP

Informacje

Narzędzia i usługi

News box

Ilustracja do informacji: Nowe połączenia już od 2 stycznia

Nowe połączenia już od 2 stycznia

Zgodnie z planem, dzisiaj w starostwie podpisano umowy z przewoźnikami na pięć nowych połączeń komunikacyjnych uruchomionych w ramach rządowego Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej
Wniosek Powiatu obejmujący pięć nowych linii powstał w partnerstwie z czterema gminami powiatu. Jego realizacja będzie kosztować nasz samorząd ponad 130 tys. zł, a Gminy odpowiednio: Miękinia - 21 tys. zł, Udanin - 24 tys. zł, Malczyce - 23 tys. zł  i Kostomłoty - 10 tys. zł. Dotacja wojewody wyniesie 344 tys. zł.
 
Połączenia komunikacyjne objęte wnioskiem:
- linia P1 Środa Śląska - Miękinia - Środa Śląska (długość linii 44 km, liczba przystanków - 26)
- linia P2 Damianowo - Ujazd Górny - Środa Śląska (76 km, 26 przystanków )
- linia P3 Lusina - Łagiewniki Średzkie - Środa Śląska (82 km, 28 przystanków)
- linia P4 Chełm - Malczyce - Środa Śląska (38,6 km, 20 przystanków)
- linia P5 Wichrów - Kostomłoty - Środa Śląska (56,4 km, 38 przystanków)
 
Dzisiaj w gabinecie starosty podpisano umowy z przewoźnikami. Nowe linie będą obsługiwać lokalne firmy: 
- linia P1 - Szymon Kruk
- linia P2 i P3 - Stefan Ślusarski  
- linia P4 - Kazimierz Słobodzian
- linia P5 - Mieczysław Malec
 
– Szacuję, że w tym momencie możemy już mówić o skomunikowaniu ponad 90% miejscowości naszego powiatu. Bardzo ważna kwestia to liczba osób korzystających z połączeń. Liczymy, że będzie ona rosnąć i że będzie w tej grupie coraz więcej uczniów wybierających nasze powiatowe szkoły średnie – mówi Grzegorz Pierzchalski, etatowy członek zarządu powiatu, odpowiedzialny za drogi i komunikację. 
 
W załączeniu rozkłady jazdy obowiązujące od czwartku 2 stycznia 2020 r.
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Załączniki

  • Baner: Gmina i Miasto Środa ŚląskaGmina i Miasto Środa Śląska
  • Baner: Gmina KostomłotyGmina Kostomłoty
  • Baner: Gmina MałczyceGmina Małczyce
  • Baner: Gmina MiękiniaGmina Miękinia
  • Baner: Gmina UdaninGmina Udanin