Logo: Powiat Średzki Powiat Średzki

Logo: Głuchoniemi Logo: BIP

Informacje

Narzędzia i usługi

informacje o powiecie

Ilustracja do informacji: Konkurs dla sołectw

Konkurs dla sołectw

Już po raz trzeci Powiat organizuje konkursu „Nasza wieś ma się czym pochwalić”. Twoja wioska jest aktywna, dba o tradycje i porządek? Koniecznie weź udział w zabawie! 
Inicjatorem konkursu, który ma na celu kształtowanie świadomości obywatelskiej i kulturowej mieszkańców wsi, pielęgnowanie tożsamości lokalnej a także pobudzanie aktywności, jest starosta powiatu Sebastian Burdzy. – Nasz konkurs to taki sposób weryfikacji działań naszych sołectw i nagrodzenia tych najaktywniejszych. Osobiście bardzo lubię te wizytacje i spotkania, bo formy prezentacji wioski są bardzo różne, ale zawsze jest to ciekawe doświadczenie – podkreśla Burdzy.
 
Tegoroczny konkurs odbędzie się już po raz trzeci. W zabawie mogą brać udział wszystkie wioski z terenu naszego powiatu, z wyjątkiem zeszłorocznego zwycięzcy tj. Mieczkowa. Pisma z informacją o konkursie są już w drodze do sołtysów. Oprócz nich wioskę do konkursu może zgłosić rada sołecka lub lokalna organizacja pozarządowa. Ważne, aby zrobić to do 15 września. Wizytacje wsi odbędą się na przełomie września i października. Wyniki konkursu poznamy pod koniec października. W zeszłym roku w zabawie wzięło udział szesnaście sołectw. Pierwsze miejsce zdobył Mieczków z gminy Kostomłoty, a kolejne: Konary (gm. Udanin) i Ciechów (gm. Środa Śląska). Rok wcześniej za najbardziej aktywną wioskę uznano Bukówek. Liczymy, że w tym roku odzew będzie równie duży i komisję konkursową, czeka wiele ciekawych spotkań.
 
Zapraszamy sołectwa do udziału. Na zwycięzców czekają nagrody główne o wartości – 10, 7 i 5 tys. zł. Przewidziano też wyróżnienia w wysokości 1 tys. zł.
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

  • Baner: Gmina i Miasto Środa ŚląskaGmina i Miasto Środa Śląska
  • Baner: Gmina KostomłotyGmina Kostomłoty
  • Baner: Gmina MałczyceGmina Małczyce
  • Baner: Gmina MiękiniaGmina Miękinia
  • Baner: Gmina UdaninGmina Udanin